ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Στόχος μας η ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Εβδομαδιαία προγράμματα με εξωτερικούς συνεργάτες:

Μουσικοθεραπέια Intoning
(Από τη Λατινική λέξη INTARONE – Προφέρω δυνατά) Η μέθοδος Intoning αποτελεί το δεύτερο κομμάτι της μουσικοθεραπετικής μεθόδου αισθητηριακής υποστήριξης και ανάπτυξης Sonatal, και εφαρμόζεται σε νεογνά, βρέφη και νήπια έως τριών ετών. Έχει ως στόχο την βελτιστοποίηση της μορφωτικής και λειτουργικής ωρίμανσης των βρεφών και των μικρών παιδιών. Φροντίζει για την προσαρμογή του καρδιαγγειακού συστήματος του παιδιού στην υπερφόρτωση αναπνευστικού συστήματος που προκύπτει μετά τη γέννηση, και που ακολουθείται από την επιρροή των αισθητηριακών παραγόντων. Έχει ως στόχο την τόνωση της λειτουργικής και πάνω από όλα, της λεκτικής δραστηριότητας του παιδιού, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη της ομιλίας, η οποία συνδυάζεται με την ανάπτυξη μηχανισμών μουσικής, καλλιτεχνικής και κινητικής έκφρασης. Η βασική αρχή της μουσικοθεραπευτικής μεθόδου Intoning είναι μια συνδυασμένη επίδραση στο γνωστικό και σωματικό πεδίο, με στόχο την αύξηση της νοημοσύνης του παιδιού. Για τη δημιουργία των προϋποθέσεων και τη λειτουργική ωρίμανση του παιδιού, η μέθοδος Intoning, παρέχει ρυθμιζόμενη αισθητηριακή ροή επιτρέπει την ταυτόχρονη δράση σε διάφορα αισθητήρια συστήματα (ακοή, όραση, αιθουσαίο σύστημα, οπτική ευαισθησία) και εξασφαλίζει αρμονική ψυχική και σωματική ανάπτυξη. Η ουσία της εκπαίδευσης είναι συνεπής εφαρμογή των ασκήσεων: αναπνοή με εκφώνηση (τραγούδι και ομιλία), οπτικοποίηση υλικού (εικόνα), κινητική υποστήριξη (κινήσεις που μιμούνται ηχοαναπνευστικές εικόνες).

Θεατρική αγωγή
Το θεατρικό παιχνίδι αποδεσμεύει τις δημιουργικές δυνατότητες των παιδιών, απελευθερώνει τη φαντασία τους, οδηγεί στην αβίαστη επικοινωνία και στην καλλιέργεια των ανθρώπινων σχέσεων, ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες όπου τα παιδιά, εξαιτίας του περιορισμένου λεξιλογίου, δεν μπορούν να εκφράσουν με το λόγο τις ενδοψυχικές τους, ευχάριστες ή δυσάρεστες, καταστάσεις. Δίνει στα παιδιά ευκαιρίες για εξερεύνηση, για πειραματισμούς, για αυθόρμητες αναλύσεις και συνθέσεις και έτσι συμβάλλει στην επιτυχία του σκοπού της αγωγής που είναι η απόκτηση μιας ολόπλευρα αναπτυγμένης προσωπικότητας, με ανεξάρτητη σκέψη και με δημιουργική πρωτοβουλία, ως μέλη του κοινωνικού συνόλου.

Αγγλικά
Τα νήπιά μας διδάσκονται την αγγλική γλώσσα από καθηγήτρια Αγγλικών και έχουν τη δυνατότητα μέσα από τον διαδραστικό πίνακα, το παιχνίδι, το τραγούδι, το παραμύθι, το κουκλοθέατρο, τη ζωγραφική, τις προβολές, τις εικόνες, να έρθουν σε επαφή με αυτήν και να τη χρησιμοποιήσουν ως μέσο έκφρασης. Τους δίνουμε τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με την αγγλική γλώσσα και να αποκτήσουν ένα σημαντικό γλωσσικό λεξιλόγιο. Το να μάθει ένα νήπιο στην πρώιμη ηλικία μια ξένη γλώσσα υποστηρίζεται από επιστημονικές θεωρίες και διεθνείς μελέτες που έχουν αποδείξει ότι για τα παιδιά αυτά η μετέπειτα εκμάθηση γίνεται με πολύ γρήγορους και εύκολους ρυθμούς.

Γυμναστική
Ο αθλητισμός για τα παιδιά είναι ευκαιρία για κοινωνικοποίηση και εκπαίδευση. Τα παιδιά μαθαίνουν να υπακούν στους κανόνες για το καλό της ομάδας και να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων. Οι αθλητικές δραστηριότητες γίνονται εβδομαδιαίως και η αξία τους είναι σημαντική, γιατί δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά που συμμετέχουν να καλλιεργήσουν τις ικανότητες και τις κλίσεις τους, να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να παρουσιάσουν τα ταλέντα τους. Με τις δραστηριότητες αυτές δημιουργούνται οι προϋποθέσεις και οι βάσεις για μια τακτική άθληση, αναπτύσσεται η κινητική ικανότητα των παιδιών, η άμιλλα, η ομαδικότητα, η αυτενέργεια. Η εκπαίδευση – προπόνηση γίνεται από ειδικευμένο καθηγητή Φυσικής Αγωγής.

Ρομποτική
Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές συναρμολογούν και προγραμματίζουν μια ρομποτική κατασκευή, η οποία είναι απαραίτητη για να επιλυθεί ένα πρόβλημα στο σενάριο-project που πραγματεύονται. Τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες και ο καθένας έχει διακριτούς ρόλους. Η εν λόγω δραστηριότητα καλύπτει πολλούς τομείς, ιδιαίτερα από τις θετικές επιστήμες και οι μαθητές αναπτύσσουν πολλές προσωπικές δεξιότητες.
Ικανότητες που αναπτύσσονται:
Αυτοπεποίθηση - Αυτοεκτίμηση (επίτευξη στόχων, θετική ανατροφοδότηση) Ορθολογική σκέψη (σχεδίαση, συναρμολόγηση, προγραμματισμός, δοκιμή, αξιολόγηση) Δημιουργικότητα - Φαντασία (διαχείριση χρόνου, έργου και πόρων) Δεξιότητες επικοινωνίας (συνεργασία στην ομάδα) Αντίληψη - Παρατηρητικότητα (εύρεση και διαχείριση σφάλματος σε στάδια συναρμολόγησης και προγραμματισμού) Καινοτομία - ερευνητικό πνεύμα (νέες ιδέες για κατασκευές και δυνατότητες)